Shipping euro 9,90 / 4-5 day delivery within Europe

Terms of purchase

Integritetspolicy

I samband med att du gör ett köp hos oss på teslify.se (559210-8780) finns det ett par personuppgifter vi och våra tjänstepartner kommer behöva hantera samt förvara utifrån vissa åtagande, olika lagar samt för att faktiskt uppfylla våra åtagande för att ta hand om just din beställning för leverans och garantiåtagande. Nedan följer vår och våra leverantörers policy i enlighet med GDPR hur vi hanterar dina personuppgifter tillsammans och vilket skydd du har. Du kan alltid ta del av de uppgifter vi förvarar samt du har rätt att ändra, ta bort eller begära förflyttning av dina uppgifter så länge de inte påverkar lagar och bestämmelser eller våra åtagande för att kunna leverera din order.  

  ■ Teslify - databas. Samtliga personuppgifter är krypterade i vår databas. Under 365 dagar efter beställning har vi hos Teslify AB tillgång till: - Ordernummer, namn, adress, telefonnr, emailadress, varor och IP-nummer. Efter 365 dagar raderas alla personuppgifter. 

  ■ Teslify - bokföring. I vår bokföring (Visma) har vi endast det som krävs minst av oss enligt bokföringslagen. Dessa uppgifter sparas i 7 år och raderas därefter automatisk. Uppgifter vi sparar är: - Namn, datum, varor samt belopp. 

  ■ QuickButik (Teslifys ehandelsleverantör) Samtliga ifyllda uppgifter utom kortuppgifter och personnummer som uppgetts på teslify.se behandlas av QuickButik. Efter 24 månader anonymiseras alla personuppgifter automatiskt och endast ordern finns kvar anonymt. Önskar man få detta utfört tidigare kontakta kundservice som löser det inom 24 timmar på vardagar. 

  ■ Speditörer. För att kunna leverera din beställning delar vi med oss av personuppgifter till DHL. Digital signatur i form av ID kort, körkort eller pass sparas också då varorna har haft legitimationskrav vid utlämnande. De uppgifter som sparas är: - Namn, adress, postnummer, emailadress, mobilnummer, kollinummer samt ev personnummer. Sparas i 6 månader. 

  ■ Betaltjänster. Våra betaltjänster hanteras av Svea, Paypal och SEB. Samtliga personuppgifter hanteras enligt gällande regler. 

 ■ Nyhetsbrev. Via getanewsletter skickas nyhetsbrev om kund har valt detta. De uppgifter som sparas är: - Emailadress och förnamn. Sparas så länge kund själv önskar. Avregistreringslänk finns alltid i utskicken. 

 ■ Cookies. De cookies som används innehåller inga personuppgifter. Sessionscookies behövs för att kunna genomföra ett köp. Se manual för just din webläsare hur man ställer in användandet av cookies. 

Datainspektionen är tillsynsmyndigheten för att dessa uppgifter hanteras rätt. 08-657 61 00 

Dataskyddsansvarig för Teslify AB Therese Colstrup 0738-22 25 75

Allmänt För dig, som privatperson, gäller Distansavtalslagen samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inkl enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. Vi följer GDPR. När du, som är privatperson anger dina uppgifter, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Övergiven kundvagn Om du har lagt varor i kundvagnen utan att fullfölja köpet, e-postar vi en kom-ihåg-lista till dig över de produkter som du lagt i kundvagnen, förutsatt att du:

  • prenumererar på vårt nyhetsbrev,
  • eller är registrerad kund hos oss,
  • eller har angett din e-postadress hos oss på annat vis.

Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp hos oss så smidigt och enkelt som möjligt. Du kan när som helst återskapa kundvagnen med alla varorna i eller låta bli. Du behöver således inte agera om du ej önskar fullfölja köpet.

Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.

Priser Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms, för närvarande 25%. Alla varor säljs var för sig, även om det finns flera varor på en bild, säljs de styckevis om det inte uttryckligen står i varubeskrivningen att de säljs i par eller i set. 

Minimiorder Minsta beställningsvärde, exklusive frakt, är 100,-.

Betalning Du kan välja mellan följande betalningssätt: 

* Kortbetalning Vi erbjuder våra kunder att enkelt och säkert använda kortbetalning för att betala sitt köp. Vi använder betalväxeln Svea som i sin tur använder 3D Secure som är en säkerhetsfunktion vid betalning med Visa eller MasterCard på nätet. 3D Secure kallas även Verified by Visa och MasterCard SecureCode. Funktionen innebär att konsumenten utöver att ange sina kortuppgifter även anger ett lösenord för att bekräfta sitt köp.

* Swish Swisha gärna din betalning! Du betalar enkelt på sidan som öppnar sig i kassan.

* Faktura Vi skickar din faktura till den mailadress om du har angivit i din beställning. För att du ska kunna använda denna tjänst måste du ange ditt personnummer. Förutsättningen för att du som privatperson ska kunna handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och att du har fyllt 18 år. Leveransadress för dina varor måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. Du får heller inte ha några tidigare betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60,- samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vi mailar din faktura i samband med att vi skickar din order.

* Företagsfaktura

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller [email protected]. Dataskyddsombud nås på [email protected].

* Hämta på Fågel Fenix väg 3, Löddeköpinge Vid hämtning av varorna på lagret hör vi av oss när dina varor står färdigpackade. Du hämtar varorna under våra öppettider. Tänk på att distanshandelslagen då ej är gällande utan det är öppet köp i en vecka enligt de villkor som gäller för ett vanligt butiksköp. Varan är reserverad till dig i en vecka.

Leverans Beställningar inkomna innan kl 12.00 skickas normalt samma dag. Normalt finns din beställning att hämta ut dagen efter att din order skickats från oss på DHLs utlämningsställen. Du får ett mail från oss i samband med att din order har skickats. Vår ambition är att alla varor du har beställt kommer att paketeras och levereras tillsammans. Om någon vara du har beställt är restnoterad eller slutsåld, meddelar vi dig detta. Om någon produkt inte kan levereras inom 5 helgfria arbetsdagar meddelar vi dig detta för att ge möjlighet att godkänna senare leveransdag eller makulera beställningen. Varje försändelse får ett unikt nummer som används när du hämtar ut paketet hos ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobilnummer i beställningen, skickas en sms-avi till din mobil.

Fraktkostnad Vårt fraktpris är 59,-. Fraktpriset gäller endast för leverans inom Sverige. Fraktfritt vid köp över 1000,-. Gäller endast vid fraktsättet Hämta hos ombud. Väljer du att använda DHL Paket, kostar det 229,-, under förutsättning att du anger ditt företagsnamn som mottagare.

Outlösta försändelser Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt mobilnummer. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400,-, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Leverans till utlandet Vi skickar gärna varor även utanför Sveriges gränser mot kortbetalning/Paypal. En fraktkostnad om 79,- tillkommer för er i Danmark. Övriga Europa: 129,-.

Garantier Teslify AB följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor. Dvs oftast 1 år. Denna garanti gäller inte vid: - Olyckshändelse efter det att du har fått varan. - Vanvård. - Onormal användning av varan. - Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.

Byten Du har full bytesrätt av våra varor inom 14 dagar från det att produkten mottogs, även om förpackningen öppnats, men det förutsätter att den inte har använts och att den returneras i välvårdat skick i sin originalförpackning. Vid byte av produkter står du själv för alla returkostnader exempelvis frakt.  När du ska byta en vara skickas den till: Teslify AB Tillskärarvägen 13, 246 32 Löddeköpinge För att få varan du önskar istället, lägger du en ny beställning. Observera att vi inte accepterar postförskott vid returer, så använd inte detta när du skall skicka tillbaka dina varor, eftersom de då de inte kommer att lösas ut. Du får således tillbaka varorna och din retur accepteras inte.

Reklamation Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Du som kund har inte heller några kostnader för frakt i samband med detta utan vi betalar självklart dina fraktkostnader. Vid reklamation; kontakta oss via mail: [email protected] och ange att det gäller en reklamation så hjälper vi dig på bästa sätt.

Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Ångerrätt Du har som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet, även om varan har öppnats, men det förutsätter att varan återsänds i oanvänt skick i sin originalförpackning. Är varan använd kommer vi att dra av den värdeminskning vi anser skälig, allt enligt Distanshandelslagen. Paketet skall packas med omsorg och klara av vardaglig posthantering i stora terminaler. Var därför aktsam när du returnerar varor till oss. Så snart vi mottagit dina returnerade varor återbetalar vi varans/ornas värde, vi återbetalar INTE frakten vid returer då det är en tjänst som är förbrukad, inom 10 dagar till det konto du angivit. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor. När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till: Teslify AB Tillskärarvägen 13, 246 32 Löddeköpinge. Medskickat i din retur måste finnas ditt namn, adress samt information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar. Observera att vi inte hämtar ut paket som skickas med Schenker Privatpaket då detta är en tjänst endast mellan privatpersoner, ej heller postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Kundtjänst Du når oss lättast via mail via e-mail [email protected] eller per telefon: 0738-22 25 75. Vi besvarar inkomna mail rörande beställningar inom 24 h.

Miljö Vi försöker i möjligaste mån minimera vår påverkan på miljön. Därför försöker vi så långt det är möjligt att återanvända de kartonger och emballage som medföljer våra inleveranser.

Övrigt Minderåriga (under 18 år) för ej genomföra köp utan målsmans godkännande. Teslify.se reserverar sig för slutförsäljning och ev tryckfel samt ändringar av teknisk data som ligger utanför vår kontroll. Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator. Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

Teslify AB - Tillskärarvägen 13 - 246 32 Löddeköpinge - 0738-22 25 75 - [email protected]